Hatalı Bağımsız Bölüm Düzeltme

Nevşehir Lihkab - Erkan Ünsal - Lisanslı Mühendis

Hatalı Bağımsız Bölüm / Blok Düzeltme

Hatalı Bağımsız Düzeltme işlemi LİHKAB tarafından yapılır. Hatalı Blok veya Bağımsız Bölüm Numara Düzeltme işlemi, bir şekilde tapu planındaki numarası hatalı yazılan daire, ofis, dükkân gibi bölümlerin hatalı numaralarının düzeltilmesi işlemidir. Düzeltme işlemine esas olmak üzere teknik rapor, vaziyet planı ve bağımsız bölüm planı çizilmesi gerekmektedir.

Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Tapu Dairesi Başkanlığı GENELGE 2019/14 (1808) 

Düzeltmeye konu taşınmaz için,

  • Blok numarasında (veya isminde) veya hem blok hem de bağımsız bölüm numarasında hata olması halinde ana tanınmazın tamamı için,
  • Yaygın kat mülkiyetinde bağımsız bölüm numarasında hata olması halinde ana tanınmazın tamamı için,
  • Sadece bağımsız bölüm numaralarında hata olması halinde ise ana tanınmazın tamamı için veya blok bazında, teknik rapor hazırlanması gerekir.

Uyumsuzluğun rapora bağlanması için ilgililer tarafından lisanslı harita kadastro mühendislik bürosuna (Lisanslı Büro), lisanslı büro bulunmayan yerlerde kadastro müdürlüğüne başvuru yapılır. Tapu müdürlüğü sicili oluşturan konuya ilişkin dayanak belgelerin incelenmesi konusunda Lisanslı büro veya kadastro müdürlüğüne gereken bilgi ve belgeleri sağlar

Bu kapsamda;

1- Kat mülkiyetli ve fiili kullanım durumunun tespitinin mümkün olması halinde kat irtifaklı tanınmazlardaki hatalı bağımsız bölüm ve/veya blok numarası düzeltme iĢlemi bu Genelge kapsamında gerçekleştirilir.

2- Düzeltmeye konu tüm bağımsız bölüm ve/veya blokların fiili kullanım durumu ile tapu kaydının  dayanağını oluşturan mimari proje/vaziyet planı ve varsa belediye/il özel idaresinde bulunan mimari proje/vaziyet planında farklılık veya hata olup olmadığı hususlarında, Lisanslı büro veya kadastro müdürlüğü tarafından konusuna göre Ek-1/ Ek-2/Ek-3'e uygun teknik rapor hazırlanır.

3- Lisanslı büro veya kadastro müdürlüğü tarafından hazırlanan teknik rapora göre vaziyet planı ve/veya Tapu Planları Tüzüğü'nde belirtilen bağımsız bölüm planı hazırlanır. Vaziyet planı ve/veya bağımsız bölüm planı hazırlanmasında talebe bağlı olarak yapılan değişiklik içlemlerine ilişkin esaslara uyulur ve konusuna göre Ek-4/Ek-5 formlar kullanılır.

4- Vaziyet planı/bağımsız bölüm planı, elektronik ortamdaki görüntüler (ekran kaydı vb.) alınarak sadece değişiklik talebine konu edilen alanlara yönelik düzenlenir. Teknik rapor ile talebin konusuna göre düzenlenen vaziyet planı/bağımsız bölüm planları onanmak üzere yetkili idareye gönderilir.

5- Yetkili idare tarafından düzeltmeye dair vaziyet planı/bağımsız bölüm planının hazırlanması ve onaylanması aşamasında, incelenmesi gereken mimari proje, Web-tapu kurum partalı üzerinden, gerekli kriterlere göre sorgulanmak sureti ile incelenir.

6- Düzenlenen rapor, takınmaz belediye veya belediye mücavir alan sınırları içinde ise belediye bakanlığı tarafından, belediye mücavir alan sınırları dağında ise il özel idaresi tarafından onanır.

7- Düzeltme işlemi sonucu, mimari projesinde/vaziyet planında blok veya bağımsız bölüm numaraları dağında herhangi bir değişiklik yapılamaz. Projesinde bulunması halinde bağımsız bölümlerin yüzölçümü de düzeltmeye esas bağımsız bölüm planında gösterilir ve buna göre TAKBİS' te gerekli güncelleme yapılır.

 

Gerekli Evraklar:

Kat irtifaklı ya da kat mülkiyetli tapu sahiplerinden bağımsız bölümde ya da blokta hatalı işlemi kişinin veyahut kişilerden birinin veya bir kısmı ya da hepsinden Tapu aslı veya fotokopisi istenir. Ayrıca tapu sahibi olan kimsenin kimlik kartı ya da fotokopisi ile Büromuza başvuruda bulunması gerekir. Şayet başvuru için vekil atanacak ise Vekâlet aslı ya da fotokopisi ile vekil kişinin kimlik kartı ile başvuru yapılması gereklidir. Taşınmaz mülk hisseli ise hissedarlardan herhangi birinin aslen veya vekâleten başvuruda bulunması yeterli olacaktır.

  1. Taşınmaz mal malikinin temsilcisi vasi veya kayyım ise mahkeme kararı ve kimliği, veli ise aile nüfus kayıt örneği ve kimliği.
  2. Talep sahibi şirket, vakıf, dernek veya kooperatif temsilcisi ise, işi yapılması için yetki verildiğini açıkça belirten yetki belgesi ve imza sirküleri ile temsilcinin kimliği
  3. Taşınmaz malın sahibi ölmüş ise talepte bulunanların mirasçı olduklarını gösterir veraset belgesi veya vukuatlı nüfus kayıt örneği ve kimliği.
  4. Taşınmaz üzerindeki sınırlı ayni hakkın lehtarı sahip olduğu hak ile sınırlı olarak ilgilidir ve söz konusu hakla sınırlı işlem talebinde bulunabilir.

 

İş akışı

Başvuru işlemleri eksiksiz tamamlandıktan sonraki süreçte Büromuz tarafından Teknik Rapor düzenlenir ve ilgili Belediyeye gönderimi sağlanır. Belediye kontrolleri gerçekleştikten sonra onaylanmış Teknik Raporu ve Bağımsız Bölüm Planı/Vaziyet Planı elektronik bir şekilde sistem vasıtasıyla düzeltmelerin yapılması için Tapu Müdürlüğüne gönderimi yapılır. Tapu Müdürlüğü de taşınmaz sahiplerinin tapu müdürlüğüne gidilerek atılan imzalar ile işlem sonuçlanır.